نوشته شده توسط : ایراچی

دیوار یکی از بخش های خانه می باشد که می تواند علاوه بر عملکرد کاربردی که دارد تاثیر بسزایی در دکوراسیون داخلی داشته باشد. یکی از المان های موثر در دکوراسیون داخلی دیوار می باشد. پس بهتر است به دیزاین دیوار در دکوراسیون داخلی توجه داشته باشیم.دیوار خانه می تواند در بزرگ و یا کوچک دیده شدن خانه تاثیر بسزایی داشته باشد.

یک دیوار سفید مطمعنا باعث جلب توجه نمی شود و حسی را در دکوراسیون شما ایجاد نمی کند در این مطلب سعی داریم چندین روش متفاوت برای دیزاین دیوار خانه معرفی کنیم. پس ما همراه باشید…

ایده های جالب برای دیزاین دیوار در دکوراسیون داخلی

نصب شلف های باز

شلف ها نوعی باکس چوبی می باشند که می توان آن ها را روی دیوار نصب کرد. کاربرد این شلف ها این است که می توانید انواع المان های دکوراتیو خود را داخل آن ها قرار دهید.

استفاده از قاب عکس ها

استفاده از سایز های متفاوت از قاب عکس ها می توانند گزینه ای هوشمندانه برای دیزاین دیوار خانه ی شما باشند. در این نوع از دیزاین دیوار شما می توانید با طرح مختلف قاب عکس ها را در کنار یکدیگر بچینید. در سبک مدرن برای دیزاین دیوار با استفاده ار قاب عکس از قاب عکس های خالی استفاده می کنند.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: دیزاین دیوار با چوب , دیزاین دیوار پذیرایی , دیزاین دیوار پشت تلویزیون , جدیدترین طراحی دیوار پذیرایی , طراحی دیوار با رنگ , تزیین دیوار پذیرایی با چوب , تزیین دیوار با چوب , طراحی فرورفتگی دیوار ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

مبلمان یکی از اجزای اصلی در دکوراسیون داخلی می باشد که تاثیر بسزایی در در کلیت دکوراسیون داخلی خواهد گذاشت. چیدمان مبلمان در دکوراسیون داخلی می تواند در نحوه ی چیدمان مابقی المان های دکوراسیون تاثیر بگذارد از همین جهت در این مطلب اصول چیدمان مبلمان را مطرح کرده ایم تا به طوری مبلمان خود را بچینید که هم زیبایی را در فضای داخلی ایجاد کند و همچنین کاربردی باشد.

اصول چیدمان مبلمان در منزل

ایجاد یک نقطه کانونی

ایجاد نقطه کانونی در کوراسیون داخلی از قواعد مهم آن می باشد که حتما باید در طراحی دکوراسیون داخلی یک نقطه کانونی ایجاد کرد.  در چیدمان مبلمان در اتاق نشیمین یک نقطه کانونی را انتخاب کنید که بهترین گزینه تلویزیون می باشد و مبلمان خود را در اطراف آن بچینید.

مبل ها را به دیوار نچسبانید

بهتر است که مبلمان با دیوار فاصله داشته باشد. تعیین اندازه ی فاصله ی مبلمان از دیوار ها باید متناسب با اندازه اتاق نشیمن شما باشد. توجه داشته باشید که حتی اگر فضای اتاق نشمین منزل شما کوچک باشد، هرگز نباید مبلمان را به دیوار بچسبانید. این فاصله کم می تواند فضای اتاق نشیمن را بزرگ تر جلوه می دهد.

جهت مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: چیدمان مبل راحتی هفت نفره , اصول چیدمان مبلمان , قوانین چیدمان مبلمان , چیدمان مبلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

سبک فرانسوی یکی از سبک های گران قیمت در دکوراسیون داخلی می باشد. در این سبک از مبلمات تا لوازم تزیینی کوچک از نوع بسیار شیک با هزینه های بالا استفاده می شود.

پارچه ها در سبک فرانسوی

در سبک فرانسوی از پارچه های بسیاری استفاده می شود. این پارچه ها شامل پارچه ها از جنس مخمل و بروکاد می باشد.

طراحی داخلی در سبک فرانسوی

 در این سبک از گچ بری، پتینه کاری و حاشیه های تزیینی با طرح گل استفاده می شود.در طراحی داخلی سبک فرانسوی علاوه بر گچبری از آینه کاری نیز استفاده می شود همچنین از نقاشی هایی در قاب های طلایی یا نقره ای برای تزیین دیوار استفاده می شود.

در این سبک پوشش دیوار ها با رنگ های مات و یا نیمه مات می باشد. البته باید گفت که در این سبک بیشتر از کاغذ دیواری استفاده می شود.

پوشش کف در این سبک از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا کفپوش ها در این سبک از متریال های لمینت، پارکت، گرانیت سرامیکی براق و سنگ های صیقلی انتخاب می شوند.

نورپردازی

برای نورپردازی در این سبک از آویزهای ساخته شده با شمعدان و آویز های کریستالی استفاده می شود.البته برای نورپردازی به سبک فرانسوی باید فضای داخلی به اندازه کافی بزرگ باشد و سقف بلندی داشته باشد تا بتوان لوستر های بزرگ کریستالی را در آن نصب کرد. کریستال یکی از اصلی ترین المان های دکوراتیو دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی می باشد.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون به سبک فرانسوی , دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل به سبک اروپایی , دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی , سبک دکوراسیون فرانسوی , سبک فرانسوی , سبک فرانسوی چه ویژگی هایی دارد , سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی , سبک معماری فرانسوی , مبلمان در سبک فرانسوی ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

گنبد استین گلس گنبدی با جلوه ی خاص در دکوراسیون داخلی

در گذشته در معماری داخلی از گنبد ها برای طراحی داخلی و نمای خارجی استفاده می شده است که اکثرا این گنبد ها از متریال گچی ساخته و اجرا می شدند. امروزه با پیشرفت علم و استفاده از متریال های گوناگون در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی از گنبد های شیشه ای که به روش استین گلس طراحی و اجرا می شوند استفاده می شود. در مطالب پیشین به مزایای گنبد های شیشه ای استین گلاس اشاره شده است.

گنبد های استین گلاس در طرح ها، ابعاد و اشکال مختلف طراحی ، ساخته و اجرا می شوند. گنبد های استین گلاس به دلیل استفاده از شیشه های تزیینی رنگی نوعی المان دکوراتیو خاص در نمای داخلی می باشد. از مهم ترین مزیت های گنبد های استین گلاس تامین نور طبیعی به شکلی خاص و بی نظیر است که زیبایی منحصر به فردی در فضا ایجاد می کند.

ایراچی به عنوان اولین مجری گنبد شیشه ای استین گلاس در ایران دارای ۱۵ سال تجربه ی موفق در ساخت گنبد های استین گلاس می باشد که شما می توانید از طریق این لینک نمونه کارهای این مجموعه را مشاهده کنید و در صورت مشاوره با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

در این مطلب می خواهیم گنبد های استین گلاس را با گنبد های گچ کاری شده مقایسه کنیم و برتری گنبد استین گلس را مطرح کنیم.

قابل ذکر است که گنبد های استین گلاس در مقایسه با سایر گنبد های دکوراتیو دارای مزیت های بسیاری می باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

جهت مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: استین گلاس , استین گلس , استیند گلاس , کاربرد گنبد استین گلاس , کاربرد و مزایای گنبد استین گلس , گنبد استین گلاس , گنبد استین گلس , گنبد شیشه ای , مزایای گنبد استین گلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

دکوراسیون داخلی از یکسری قوانین و اصول تشکیل شده است که رعایت کردن آن باعث ایجاد نتیجه ی مطلوب و مورد نظر شما شود. اما انجام یکسری اشتباهات باعث هدر رفتن هزینه ی شما خواهد شد.

در این مطلب اشتباهات رایجی را که ممکن است شما انجام دهید مورد بررسی قرار خواهیم داد تا با جلوگیری از این موارد بتوانید دکوراسیون مطلوب خود را ایجاد کنید.

موارد زیر در بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی منزل شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی

تناسب نادرست

تناسب و هماهنگی از موارد مهم در دکوراسیون داخلی می باشد.با توجه به ابعاد فضا باید چیدمان خود و ابعاد وسایل خود را انتخاب و تنظیم کنید. به عنوان مثال در فضای کوچک نمی توانید از مبلمان سلطنتی بزرگ استفاده کنید. رعایت تناسب از فاکتور های بسیار مهم در دکوراسیون داخلی می باشد.

در چیدمان منزل باید بین اندازه ی فضا و مبلمان خود تناسب را ایجاد کنید. به همین دلیل قبل از خرید مبلمان خود به ابعاد فضای خود توجه کنید.

البته این مورد فقط درباره ی مبلمان نیست بلکه  جهت چیدمان سایر وسایل خانه نیز باید به این قانون توجه کرد.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: 5 اشتباه بزرگ در دکوراسیون و چیدمان داخلی , اشتباهات دکوراسیون منزل , اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی , چیدمان دکوراسیون داخلی , دکوراسیون داخلی , قوانین چیدمان منزل , نحوه چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

در سبک یونانی بیشتر به عملگرایی ظاهر توجه می شود. در این سبک به جای استفاده از عناصر لوکس از المان هایی ساده استفاده می شود. سبک یونانی ترکیبی از المان های قدیمی و مدرن می باشد. در دکوراسیون داخلی به سبک یونانی از طیف رنگی سرد، کاشی های سرامیک، سنگ های مرمر، فرم های ساده ی ساخته شده از چوب طبیعی و دست ساز و لوازم داخلی چرمی استفاده می شود.

مشخصه های اصلی  سبک یونانی در دکوراسیون داخلی :

  • سقف های بلند
  • ستون های گچ کاری شده
  • نقاشی های دیواری
  • طیف رنگی در سایه های طبیعی و رنگ های تیره
  • استفاده از رنگ طلایی
  • المان های دکوراتیو در این سبک شامل گلدان و مجسمه ها می شود
  • استفاده از پارچه برای پنجره به عنوان پرده
  • برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.


:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی سبک یونانی , سبک طراحی و دکوراسیون داخلی یونانی , سبک یونانی در دکوراسیون داخلی , سبک یونانی و روم باستان , معرفی کامل سبک دکوراسیون داخلی یونانی ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

المان های دکوراتیو چه چیزی هستند؟

المان های دکوراتیو یکی از اجرای تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی می باشند که در چیدمان کلی از لحاظ های عملکردی و زیبایی کارا و تاثیر گذار می باشند.

المان های دکواتیو شامل لوازم و وسایلی می باشند که آن ها را بیشتر با نام اکسسوری می شناسیم. المان های دکوراتیو نقش موثری در دکوراسیون داخلی می گذارد و درواقع می توان گفت آن ها تکمیل کننده ی دکوراسیون داخلی می باشند.

المان های دکوراتیو

المان های دکوراتیو می توانند اجرای منفرد دکوراسیون را پیوسته کنند و یک مجموعه زیبا جهت چیدمان در دکوراسیون داخلی ایجاد کنند.

المان های دکوراتیو جزو عناصر تزیینی در محیط به کار برده می شوند که به دلیل جذابیت بصری که ایجاد می کنند جرو خاص ترین و بارزترین المان در دکوراسیون داخلی شناخته می شوند.

در هنگام اضافه کردن المان های دکوراتیو باید به این نکته توجه کنید این المان ها باید به اندازه کافی از لحاظ بصری زیبا و جذاب باشند که در دکوراسیون به چشم آیند. بهتر است که انواع مختلفی از المان های دکوراتیو را باهم به کار ببرید.

از مهم ترین تاثیرهای المان های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی چرخش رنگ و ادراک حسی در فضا می باشد. این المان ها در ابعاد، رنگ و طرح های مختلف موجود می باشند.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: المان دکوراتیو چیست , المان های دکوراتیو , المان های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی , المانهای دکوراتیو , انواع المان های دکوراتیو , تاثیر المان های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی , تغییر دکوراسیون با المان های دکوراتیو , دکوراسیون داخلی , ساخت المان‌های دکوراتیو ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

شیشه جزو یکی از متریال های شفاف و پرکاربرد در دکوراسیون داخلی می باشد. شیشه ها باعث شفافیت، دلبازی و همچنین بزرگتر دیده شدن فضا می شود. این متریال می تواند کاربرد های فراوانی در دکوراسیون داخلی داشته باشد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

کاربرد شیشه در دکوراسیون داخلی

جدا کننده فضا

پارتیشن های شیشه ای جزو یکی از پر کاربردترین المان ها در دکوراسیون داخلی به ویژه محیط های اداری می باشد. پارتیشن های شیشه ای ارتباط بصری بین دو فضا را حفظ می کند و همچنین باعث تفکیک فضا می شوند.این نوع جداکننده ها باعث عبور نور از فضایی به فضای دیگر و روشن شدن فضاها می شود.اگر فضای منزل شما کوچک می باشد بهتر است از پارتیشن های شیشه ای برای جداسازی قسمت های مختلف خانه استفاده کنید.

نوعی از پارتیشن های شیشه ای بلوک های شیشه ای می باشند که به شکل بلوک های شیشه ای در حد فاصل دو فضا قرار گیرند. البته این نوع پارتیشن ها زمانی استفاده می شود که اگر حفظ حریم شخصی مهم باشد.این نوع بلوک ها نیز نور را از خود عبور می دهند اما ارتباط بصری در آن امکان پذیر نمی باشد.بلوک های شیشه ای نوعی المان دکوراتیو در دکوراسیون داخلی می باشد.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: استفاده از شیشه در دکوراسیون داخلی , شیشه در دکوراسیون داخلی , کاربرد شیشه در دکوراسیون , کاربرد شیشه در دکوراسیون داخلی , کاربرد شیشه در معماری , کاربردهای مختلف شیشه در طراحی دکوراسیون داخلی منزل , معماری داخلی با شیشه های رنگی ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

امروزه سبک دکوراسیون انگلیش هوم یکی از سبک های پرطرفدار در بین مردم شده است. در این سبک کارایی دکور بیشتر مورد اهمیت است تا ظاهر و همچنین رابطه ی زیادی با طبیعت دارد. البته در همین ابتدا باید به این مورد اشاره کرد که استایل انگلیش هوم یک استایل شلوغ می باشد.

در این مطلب سبک انگلیش هوم را بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید…

سبک انگلیش هوم

استایل مبلمان

در این سبک استایل مبلمان سنتی می باشد که در دو نوع قرار می گیرد.البته نکته ای که در خرید مبلمان در سبک انگلیش هوم باید به آن توجه داشت این است که تمام مبلمان را گلدار نخرید رنگ مبلمان را از طیف رنگی شاد انتخاب کنید و حداکثر یکی از مبل ها را گلدار انتخاب کنید.

مبلمان چوبی

در استایل انگلیش هوم به دلیل ارتباط با طبیعت از مبلمان با متریال چوبی استفاده می شود. رنگ چوب مبلمان می تواند تیره، روشن و یا در رنگ های مختلف باشد.

مبل شزلون گل دار

مبل شزلون نوعی  مبل راحتی در قالب صندلی می‌باشد که به اندازه کافی بلند است تا بتوان پاها را روی آن دراز کرد. معمولا فقط یک طرف از این مبل دسته دارد و پشتی آن کوتاه است. در سبک انگلیش هوم یک المان پرطرفدار همینو نوع مبل می باشد.مبل شزلون باید با دیگر مبلمان داخل خانه هماهنگ و متناسب باشد.

استفاده از قالیچه های رنگی

در این سبک از قالیچه های رنگ شاد و گلدار استفاده می شود که زیبایی دکوراسیون را دوچندان می کند.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: اتاق خواب به سبک انگلیش هوم , استایل انگلیش هوم , اکسسوری های استایل انگلیش هوم , انگلیش هوم , انگلیش هوم در دکوراسیون داخلی , پرده انگلیش هوم , سبک انگلیش هوم , سبک معماری انگلیسی , طرح انگلیش هوم , مبلمان انگلیش هوم ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایراچی

پنجره یکی از مهم ترین منابع تامین نور طبیعی در فضاهای بسته می باشند. به همین دلیل وجود آن ها در هر محیطی الزامی می باشد. علاوه بر این پنجره ها یکی از المان های دکوراسیون داخلی می باشند که مدل، طرح و رنگ آن ها تاثیر گذار در طراحی داخلی می باشد.

اما باید به آن توجه کرد که خانه هایی که به دلیل موقعیت ساختمانی تنها یک پنجره دارند باید از پرده های نازک و حریر استفاده کنند تا فضای داخل از نور طبیعی بهره مند شود.

پنجره ها در انواع مختلفی مجود می باشند که می توان متناسب با سبک موردنظر یکی از انواع آن را انتخاب کرد.

در این مطلب قصد داریم انواع پنجره های ساختمانی را معرفی کنیم. با ما همراه باشید…

انوع پنجره های ساختمانی

پنجره ها با توجه به نوع متریال می توانند به سه دسته ی کلی تقسیم شوند.

  • پنجره های چوبی
  • پنجره های فلزی : این نوع خود به دو نوع آهنی و آلومینیومی تقسیم می شود.
  • پنجره های کامپوزیت که شامل سه نوع فایبر گلاس، PVC و UPVCمی شود.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: انواع پنجره های ساختمانی , پنجره چوبی , پنجره استین گلاس , استین گلاس , انواع پنجره اهنی , جزئیات انواع پنجره در ساختمان , انواع در و پنجره در معماری , مقایسه انواع پنجره ها , انواع پنجره آهنی , بهترین پنجره برای ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مهر 1398 | نظرات ()